dannie

Sådetså.

Uppdatering av gårdagens

Publicerad 2012-01-24 12:30:00 i Babbel,

Jag misstänkte alltså att en häst + ryttare använt vår uppfart som tillflyktsort för skrämmande trafik på vägen och hästen hade samtidigt passat på att använda uppfarten som bajamaja. Men igår när D kom hem så utförde vi en mindre undersökning och kom fram till att lilla pållen varit inne i vår carport och vänt. Troligtvis har hästkraken rymt och spankulerat förbi vårt hus och fått syn på en zinkspann vi har i carporten med sand i och trott att det varit gottis i den. För hinken låg på marken och något vi gissar är hästslem fanns på bilen. Och vid närmare eftertanke kom jag ihåg att jag hört ett brak vid lunchtid då jag tittade på Project Runway i tv-rummet (hemmajobbandets höjdpunkt).

Så vad ska bli nästa steg? Övervakning föreslår Betto. Så får det bli, ska sitta i fönstret hela dagen och bevaka uppfarten och hytta med näven när något ekipage passerar. Men vad jag gör om det kommer en ensam häst vet jag inte, huvva för hästar. Har ett ärr i läppen som påminner mig om hästars oberäknelighet. Eller så får vi bygga staket och grind. Vi har hursomhelst gömt hinken.

Såja, tänkte ni, mina kära läsare, ville ha en uppdatering på läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela