dannie

Sådetså.

För er ofrälsta

Publicerad 2012-08-18 22:22:00 i

så tänkte jag börja med ett nytt inslag i bloggen, nämligen mina Instagrambilder (@sandiella). Det blir lite best of så här till att börja med, sen ska jag försöka göra det en gång i veckan. Då kör vi det som har hänt sen slutet på juli. Håll i hatten!

En regning dag i Ava bestämde vi oss för att åka en sväng till Örnsköldsvik. Även där regnade det så då myste vi in oss på café och jag fick välja kaffekopp till D.
 
Sommar = loppistid och vi fyndade ett 50-talsskrivbord som Nora ska få i framtiden. Sensommar = blåbärstid och i skogen bakom vårt hus finns de i massor.
 
 
Nora fick flytta till eget rum och firade detta med party mitt i natten flera nätter i rad. På dagen var hon den piggaste i familjen, så att säga... Vi gjorde även slag i saken och satte upp gardiner efter nio månader i huset.
 
StorNora i sin hoppgunga, ganska gott betyg. Även Noras rum ska få gardiner i detta tjusiga tyg som heter Blåbärscity.
 
Husmodern köpte gurkor i vansinne som resulterade i 14 burkar. Måste nog göra leverpastej också. 6-månaderstjejen gnager på sin Mikal.
 
Sitträningen börjar ge resultat, snart är hon nog säker på rumpan. Vi bjöd fina kompisar på kräft- och surströmmingskalas.
 
Karin och keruben myser i kvällningen. När kvällningen blev till natt så kom den konstgjorda värmen väl till pass.
 
Pingstkyrkan har öppnat loppis i stan i sommar så idag for vi dit. Till vår lycka var det halva priset på möbler så den gröna sköna fåtöljen blev vår för 75 kronor. Plus en babysimsbok var det en hunka jämt. Mysstolen pryder nu sin plats i Noras rum. D har redan invigt den vid kvällsvällingen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela