dannie

Sådetså.

Gröna fingrar?

Publicerad 2011-03-04 17:25:13 i Babbel,

Vi åkte till en blomsterkedja i onsdags för jag ville köpa Jamies champinjonsodlingskit. Kit då och inte skit som jag ser när jag läser det där ordet. Hursomhelst, den nakna kocken hade även andra produkter i affären så vi haffade en persilja som såg så smaskig ut. Kom hem, satte den i finaste UE-krukan och gick och lade oss och drömde om smaskiga rätter med persilja på. Mmm, så gott det skulle bli. På morgonen såg den ut så här:



Orsaker? Jag ser några olika alternativ:

1. Det är ett hårt liv att vara en produkt av en sådan världskändis så att när persiljan äntligen blev köpt så var den nöjd med sitt liv och la av.
2. Den ville kika på Jamiekokboken som står i hyllan under för att se om den blivit flitigt använd. Det kunde jag svarat på. Och nej, det har den inte. För nörden ville ju såklart ha den i oooooriginalspråk och då var den inte lika lättanvänd.
3. Vi har det varmt hemma.

Vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Helena, jag som ska kunna lite sånt här...

Publicerad 2011-03-04 18:32:34

Jag tror att dom som jobbat på blomsterkedjan kanske inte riktigt haft tid att vattna den ordentligt, den har fått sig en temperaturchock av värme/kyla/värme växlingen o sen inte fått nåt vatten vid hemkomsten... annars tror jag på punkt 3... vattna den ordentligt o klipp ner den om den inte hämtar sig så sätter den nog nytt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela