dannie

Sådetså.

Helgen utan bilder

Publicerad 2009-06-07 20:28:37 i Babbel,

Första veckan på fältsäsongen avklarad. Mycket mygg första dagen, men trevlig skog. Var nära att se en bäver, eller kanske var det en älg? Vi fick se hans eller hennes mästerverk iallafall. Skönt att vara tillbaka i skogen igen, har saknat det lite. Men oron för att träffa nallar finns fortfarande i magen, så helt avslappnande är det inte. Jag övar på min sångrepertoar dagligen, det är ju trevligt.

I fredags var jag ledig och tänkte åka på biblioteket. Trodde att det skulle vara lagom skönt ute och tog på mig kjol och leggings, men det visade sig vara snorkallt ute. Men på bibblan var det skönt iallafall. Kändes lite old school att hänga på biblioteket, härligt. Lånade några böcker om virkning, mitt nya intresse. Lyckades virka en blomma igår, men den extraknäcker ibland som hatt till mitt saltspöke.

Idag har jag slappat, kollat lite GG och varit och röstat grönt i valet. En ensam valfiskare stod det utanför dagiset, men inte ändrade jag mig. Nu hoppas jag på några stolar åt de gröna så de kan påverka lite i världen. Eller Europa iallafall. Sen hängde jag med Mika och hennes flickor lite. Dom hade köpt en av varje i ICAs fikasortiment kändes det som. Så nu är jag sugen på en liten promenad för att skaka av mig några av alla sockerbitar jag ätit idag. Så får det bli.

Sen har jag ju även beställt några resor hem till Skånelandet också. Sista helgen i juni blir det en långhelg och sedan mer än två veckor i slutet på juli, nice! Nu: ut en sväng runt Berghem med stopp på ICA och se om de har några smaskiga grönsaker att stoppa i lunchsalladen. Klart slut, varulvstjut!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-16 22:37:49

Hej på dig din lilla skata!

Så du har sett min nya stereo! Häftigt eller hur? Tyvärr så finns inte "Fyra bugg o en cocacola" på min spellista. Inte äger jag CDn heller. Får väl ta o ladda ner lite bra dansmusik. ABC med Anna Book är ju bra kanske till o med lite Carola. Uppdatera nu din blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela