dannie

Sådetså.

Bara för att jag tycker det är så attans roligt

Publicerad 2009-06-19 14:08:47 i Babbel,

1. Hur gammal är du om fem år? 32, huvaligen...


2. Vem var den sista du träffade? Lina

3. Hur lång är du ? 174
 
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Tittarfilmerna i mitt i naturen kanske? Långfilm kan jag inte komma på.

5. Vem ringde du senast? Min chef Helena tror jag.

6.Hur löd ditt senaste sms? Och till vem? "Det låter toppen med kalas, vad ska jag ta med mig och var bor du?" Till Erik som jag ska på midsommarfest hos.

7. Vad är helgens planer? Midsommarkalas ikväll på Nydala. Sen lider jag väl för det resten av helgen eller nått...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms mest.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. Same mom, same dad.

10. När såg du senast din mamma? Till examen i början på maj. Nästa gång om en vecka.

11. Vilken ögonfärg har du ? Mestadels blå, vilket min kära syster diagnosticerade som en genetisk defekt.

12. När vaknade du i dag? Vid tio.

13. Har du någonsin hittat en katt? Jepp, en i trapphuset. Visade sig vara grannens.

14. Vilken är din favoritplats? Skogen kanske? Elller med mina friends.

15. Vilken plats föredrar du minst? Framför ett berg av disk?

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hmm... Troligtvis firar jag midsommar nånstans. Såvida ingen har tagit bort den helgdagen.

17. Vad skrämde dig mest som barn? Eld efter morfar nästan tuttat på deras sommarstuga.

18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa som trodde min tuvullsbukett var albinogräslök.

19. Är du för för ung för att äga vinylskivor? Jupp, men bara precis. Fick lyssna på syrrornas skivor och kassettband.

20. Har du en bärbar eller stationär? Både och. En nyare macca och en gammal burk som agerar TV.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4. Lite överdrivet kanske.

23. Hur många landskap har du bott i? Två landskap, eller tre om tiden i Lappland räknas som boende. Och en amerikansk stat.

24. Har du spytt på någon? Det tror jag inte. Kanske på mamma och pappa när jag var liten.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Gillar sandaler men har fotsvett så det kan bli lite otrevligt.

26. Är du social? Inte så mycket som jag önskar.

27. Vilken är din favoritglass? Phish Food eller World Class Chocolate

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en bil. Ut och långresa och titta på skogar över hela världen.

29. Tycker du om kinamat? Jepp, very much so.

30. Tycker du om kaffe? Jepp

31. Vad dricker du till frukost? Juice och ibland fil

32. Sover du på någon särskild sida? Min säng har bara en grop i mitten så där sover man.

33. Kan du spela poker? Jepp, någorlunda iallafall. En gång slog jag och Fridolinus ett helt grabbgäng, det var sweet. Sen slog Frida mig, men det var ok, huvudsaken var att jag vann över alla grabbar.

34. Är du en beroendemänniska? Jepp. Choklad och annat onyttigt.

35. Känner du någon med samma födelsedag som du? Tror att Jocke Berg i Kent fyller år på samma dag som jag. Men annars vet jag inte.

36. Vill du ha barn? Yes please.

37. Kan du fler språk än svenska? Jepp.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Näpp. Mamma har däremot kört mig till akuten nån gång.

39. Föredrar du havet eller en pool? Havet är trevligast, men en ren pool går också an.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor.

41. Äger du dyra smycken? Inte direkt.

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi, innan dess pannkaksfrukost.

43.Vem är den roligaste människa du känner? Oj... Jag har alltid roligt med Andréa.

44. Välj ett ärr på din kropp? Favoritärret eller? Konstig fråga. Har en hel drös, brännärr på benen från stormkök, ett hack i pannan från en encounter med en bänk, en massa kopparärr och allmänna ärr på knäna.

45. Vad har du för ringsignal på din mobil?
The one and only Timbuktu, Kärlekens bandvagn.

46. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Inte här, men hemma i Skåne finns säkert nått.

47. När togs din profilbild? I en bokskog på ett gods för snart tre år sen.

48. Kan du byta olja på bilen? Nä, har aldrig provat, men jag skulle nog klura ut det.

49. Har du fått fortkörningsböter? Inte än, körde dock förbi en stople på 70-väg i 90 förra veckan...

50. Vilken var den senaste boken du läste? Mister Pip. Trevlig men sorglig.

51. Läser du dagstidningar? Brukar läsa Västerbottenskuriren på jobb, Aftonbladet, Expressen och Sydsvenskan på nätet.

52. Prenumerarar du på någon veckotidning? Nä, men läser Svensk Damtidning varje vecka. Men gränsen går vi prenumeration. Jag prenumerar dock på Åka Skidor, men den kommer inte så ofta.

53. Dansar du i bilen? Lätt, sittdans varje dag.

54. Vilken radiokanal lyssanade du på senast? P3 tror jag.

55. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Adressen till Erik och tiden jag skulle vara där. Allvarligt fiskminne.

56. När var du i kyrkan senast? Oj, det var riktigt länge sen. Vet faktiskt inte.

57. Vilka personer utmanar du? Alla som vill och orkar.  

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-06-26 22:55:32

Här kommer lite detaljer från mig.. Min blog gör sig inte på svenska.. Men jag hoppas du uppskattar ansträngningen!

1. Hur gammal är du om fem år? 35, en gammal tant!



2. Vem var den sista du träffade? Kelstar!



3. Hur lång är du ? 171



4. Vilken var den senaste filmen du såg? Choke och den var bra!



5. Vem ringde du senast? Försökte ringa min mamma men se där var ingen hemma!



6.Hur löd ditt senaste sms? Och till vem?

"Wanna surf dawn patrol tommorrow?" till min kollega Paul



7. Vad är helgens planer? Jobba och förhoppningsvis surfa



8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på till vem. Min man fattar inte hur man vare sig läser eller skickar sms



9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. Same mom, same dad. Japps!



10. När såg du senast din mamma? I mars! Förhoppningsvis snart igen!



11. Vilken ögonfärg har du ? Gröna o lite bruna fläckar, ungefär som kamouflage. Blå ögon ÄR en genetiskt defekt din lilla freak!



12. När vaknade du i dag? tio i nio så jag kunde skjutsa hubby till jobb.



13. Har du någonsin hittat en katt? Det beror på. Jag minns när John o Niklas "hittade" Linas katt o döpte om den till Tarzan haha! Kurt-Tarzan!



14. Vilken är din favoritplats? I böljan blå! Eller i snön!



15. Vilken plats föredrar du minst? Bilköer, bankköer, kö på jobb, köer i allmänhet



16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Ingen aning! Vill helst inte veta heller!



17. Vad skrämde dig mest som barn? Åska o blixtar! Och växthuseffekten!



18. Vem fick dig att skratta senast? Bra fråga.. Men det var nog min man och så filmen igår



19. Är du för för ung för att äga vinylskivor? Nixpix! Jag äger Skid Row's debut skiva på vinyl!



20. Har du en bärbar eller stationär? Bärbar och så en gammal burk hemma i Svedala som mest samlar damm. Men den är full med musik!



21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan för det är så attans varmt.



22. Hur många kuddar har du i sängen? 2.



23. Hur många landskap har du bott i? Bara Skåne! Maui county, state of Hawaii



24. Har du spytt på någon? Det hoppas jag verkligen inte, men det kan ha hänt..



25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Flipflop barfota!



26. Är du social? Ja ganska så social är jag nog, det är liksom mitt jobb.



27. Vilken är din favoritglass? Phish Food!



28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Köpa ett hus och åka på semester!



29. Tycker du om kinamat? Ja det duger



30. Tycker du om kaffe? I hondan heller!



31. Vad dricker du till frukost? O'boy!



32. Sover du på någon särskild sida? Till höger förstås!



33. Kan du spela poker? Njae..inte så bra på poker



34. Är du en beroendemänniska? Ja det skulle man nog kunna säja. O'boy hello!



35. Känner du någon med samma födelsedag som du? Nej inte personligen men all verkar ha nån syster eller bror eller kusin som fyller år på min dag



36. Vill du ha barn? Ja



37. Kan du fler språk än svenska? Det kan jag!



38. Har du någonsin åkt ambulans? Nixpix! Men på akuten har jag varit hela två gånger! Förresten så tror jag att lilla Dannie faktiskt har åkt ambulans som liten bebis.



39. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Fast min pool är ganska nice



40. Vad spenderar du helst pengar på? Sverigeresor..



41. Äger du dyra smycken? Nej.



42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En Venti Non-fat no foam no water chai! Fast jag hällde den mer i munnen, innan dess så stoppade jag i mig en Yoplait



43.Vem är den roligaste människa du känner? Annapanna? Min knasiga man?



44. Välj ett ärr på din kropp?

Jag har ett tjusigt ärr på foten



45. Vad har du för ringsignal på din mobil? Nåt som kom med telefonen



46. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja det finns säkert i källarhålet



47. När togs din profilbild? Vilken av dem? Facebook var från förra veckan vid La Perouse bay



48. Kan du byta olja på bilen? Jag har inte heller försökt, men det skulle nog bli kladdigt om jag försökte



49. Har du fått fortkörningsböter? Nej jag kör inte fort när farbror blå är i närheten



50. Vilken var den senaste boken du läste? Candide håller jag på med, liksom Lars Noréns hemska narcissistiska dagbok och Bröderna Karamazov. Och Autobiography of a Yogi.



51. Läser du dagstidningar? Maui Time baby!



52. Prenumerarar du på någon veckotidning? Varför prenumerera när man kan läsa allt gratis på Barnes & Noble?



53. Dansar du i bilen? Ja när jag får lyssna på min egen musik.



54. Vilken radiokanal lyssanade du på senast? 99,3 KISS FM



55. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det var nog nåt skräp jag behövde komma ihåg på jobb



56. När var du i kyrkan senast? Det var länge sedan..



57. Vilka personer utmanar du? Inte någon alls faktiskt!



Puss o kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela