dannie

Sådetså.

Härmapa

Publicerad 2009-01-20 18:38:54 i Babbel,

det är jag det. Fick till och med ett (en?) copy cat award av min syster en gång i tiden. Och därför tänker jag göra som många andra och posta en liten årskrönika bestående av representativa bilder. Får se om allt får plats i ett inlägg...

Januari

Jullovet spenderades som vanligt i Skåne och traditionen är att inleda grillsäsongen på nyårsdagen. Trevligt att syster har en lada att grilla i om det är kyligt ute.

Februari

Ja, inte världens snyggaste bild på blogginnehavaren, men den representerar väl hur jag mådde under denna månad... Ett kapitel stängdes i mitt liv och jag jobbade på att bara ha det roligt därefter.

Mars


och det ser man här. Roliga kvällar i Ö-vik och i Ume hjälpte till att få mig att må bättre i mars.

Jag åkte även hem till Skåne och hälsade på föräldrar, syskon och skatungar.


På vägen hem från Skåne stannde jag till i gnällbältet och hälsade på världens bästa Andréa!

April


var månaden då jag och mina fina vänner åkte en sväng till Åre.


Ex-jobbet tog upp en hel del tid. Alldeles ensammen i biblioteket över en helg.


Syster och tre av fem systerdöttrar kom på besök. Den obligatoriska bilden vid kvarteret Idun med Idun


Det gicks på loppisar, lekplatser och fikades. Idun passade på att få vattenkoppor.

Maj


Tillbaka i Skåne där våren visade sig från sin bästa sida. Jag praktiserade i Höör, men nöjen hanns även med.


En urskön kväll i skogen med de bästaste vännerna värmde mitt hjärta.


Tillbaka i Umeå och där låg snön kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela