dannie

Sådetså.

fortsättning

Publicerad 2009-01-20 19:13:35 i Babbel,

I maj slutade skolan till sist, ex-jobbet hann redovisas och blev till slut godkänt och tryckt. Den där känslan att allt var slut hann inte riktigt infinna sig då jag började jobba tre dagar efter sista skoldagen.

Juni


Jag börjar veckopendla till Lappland och jobba för det stora skogsbolaget. Arbetskamraterna (som syns här på bilden) var mycket trevliga.


Jag och Fridolinus umgicks på helgerna, antingen i Ume eller i Ö-vik. De flesta av Ö-viks loppisar besöktes och många fynd gjordes.


Jag blev skogstokig och de flesta bilderna från juni är i denna stilen...

Juli


En liten olycka med AJTen som blev början på en (ekonomiskt) ledsamt historia med bilen.


I juli åkte jag också hem till Skåne igen för lite semester. Klara fyllde år och firades ordentligt. Jag hann även med att träffa flickorna för en Sex and the city-kväll, ligga på stranden och bränna "bakbenen" och träffa delar av släkten.


Jobbet fortsatte. Här blev jag och Lina nyfikna på vad det var för rovfågel som spanade in oss så Lina agerade lockbete, alltså road kill.

Augusti


Farmor fyllde 90 och jag for tillbaka till Skåne för att fira henne.


Jobbet fortsatte, men nu i raveutstyrsel på grund av skogsmännen & -kvinnornas intresse nummer ett.

September


Partaj i Ume


Partaj i Örebro


Häng med Beth i skogen. Alltså inte bara fest i september. Dessutom jobbades det vidare i skogen.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-01-20 23:58:44

Bra jobbat lilla du! Öronbarnet är imponerad! Här blir det ingen krönika för vi hade ju ingen kamera förrän i september... Jag har iallafall hemlängtan om du undrar... Tänkte vi kanske kunde göra etlite utbyte? Jag vill hemskt gärna ha mer wonder treatment. Är det något du saknar härifrån som jag kunde skicka i utbyte? Hör av dig på ansiktsboken! Puss o kram! PS. Kolla min bogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela