dannie

Sådetså.

Jupp

Publicerad 2008-10-03 18:05:06 i Babbel,

då var det helg igen och Dannie måste blogga lite. Förra helgen blev det visst inget, jag tog en tur till Ö-vik för Star Wars-utställning och Fridolinus-bus. Utställningen var kul, höll på att kissa på mig minst en gång. Jaja, från början. Jag, Mika och Linnea tog en roadtrip i folkracebilen, Mika var fikaansvarig och hade gjort supergoda mackor och kaffe. Väl framme ringlade sig kön lång runt hörnet, smarta som vi var valde vi utställningens sista helg. Helt plötsligt kommer herr Vader, aka Dark Helmet, gående med två lakejer bakom sig och poserade med söta barn i Star Wars pjamasar och lasersvärd. Jaja, det var det tänkte jag. Sen när jag precis hade betalat och stod och skulle ta en folder kände jag någon knuffa mig mot väggen och jag vänder mig om och där står han, mannen i slängkappa. Ush ush ush vad läskigt. Som tur var var han tyst, inget flås, då hade jag nog tuppat av. Sen blev det repris när vi skulle gå ut genom slakteridraperiet, då kom han igen. Då sprang jag och gömde mig.


Macan, macan, macan, alltid på sned. Don't get me wrong, I love macan.

På kvällen blev det bib och alias. Och när biben var slut tyckte Dannie att det skulle vara fortsättning på kvällen, men Fridolinus var nöjd, så då fick Dannie nöja sig med hennes vänner för underhållning. Och underhållning blev det. Sen mådde jag som jag förtjänade dagen efter, om man säger så... Jaja, en bra helg.

Det var förra helgen det, inga stay tuned, snart kommer nästa avsnitt i Dannies spännande värld.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-10-03 19:38:48

DARK helmet silly!! May the Schwartz be with you!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela