dannie

Sådetså.

Ett äventyr

Publicerad 2008-10-03 18:32:51 i Babbel,

blev det idag. Jag skulle agera forskningsassistent åt Frida och skulle hjälpa till att plocka lite kottar. Men skogsnissarna hade gallrat skogen och alla grenar låg på en fin hög. Så vi började plocka dom vi kom åt, men det blev inte nog många och vi tittade förväntasfullt upp på toppen av högen. Alla mulle- och skogsregler säger: Klättra inte på högarna, men vi skulle ju ha kottarna, det gällde ju ex-jobbet, så upp klättrade vi. Och det gick bra, mjukt och fint var det. Så då tänkte paparazzin att hon skulle föreviga ögonblicket på storhögen och halade fram kameran från bältet. Och tog bilden:



Sen när kameran skulle återbördas till förvaringen slinker den ur mina vantbeklädda nävar, rätt ner i grothögen. Puts väck. Det var bara att börja leta efter en nål i en höstack. Jag börjar få panik, inget bra att tappa jobbkameran, hur skulle jag förklara detta för chefen. Ehh, jag klättrade på en grothög (inte tillåtet) och tappade jobbkameran (not good)...

Jaja, som man förstår av bilden hittade vi kameran efter lite trimmning av högen med sekatören. Min arm såg ut så här efteråt, den ser ut som jag har fajtats med en arg kisse.



Men slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela