dannie

Sådetså.

20 oktober, en j-la skitdag

Publicerad 2008-10-21 09:53:24 i Babbel,

Kommande år ska jag inte kliva upp ur sängen den 10 oktober. Följande händelser utspelade sig under gårdagen. Eller ja, det började i söndags när Magnus hjälpte mig med däcken och det var punka på ett av dem. Problemet sköts på framtiden och vi bestämde att vi skulle byta det på måndag morgon. Så i ottan, fortfarande mörkt, spatserade jag till bilen på dennes plats på Berghem. När jag närmar mig ser jag att det ser lite märkligt ut, en röd Volvo står väldigt nära... När jag kommer fram står den röda bilen med sin baklucka 5 cm in i min bakdörr. En granne boendes i huset där upplyser mig om att den stått där hela natten. Ringde till polisen som så snällt väckte den ovetande ägaren kvart över sju, vilket uppvaknande. Han kommer springandes, ganska chockad över att bilen inte hade velat stå på sin parkeringsplats. Jaja, jag fick ringt och anmält till försäkringsbolaget och sen började vi får färd till metropolen Burträsk. På grund av kylan vred jag på fläkten på max och cirka halvvägs till Robertsfors på E4 börjar det lukta bränt och svart rök kom ut ut fläkten. JAHA, vad har jag gjort för att förtjäna detta helvete då? Stanna, konstatera att fläkten är död, köra bort bilen till Frasses och lämna skrället där för dagen. Sen, det första jag gjorde i skogen var att fläka upp de urkassa regnbyxorna. Vilken toppendag! Som fick avslutas med att köra hem biljäveln i ösregn i full vintermundering eftersom den enda värmen som gick att frambringa var stolsvärmen. Ihärdig torkandes insidan av vindrutan med en vante.

Nu smider jag planer om att köra ner bilen i ett djupt hål, har sett några imponerande gruvhål uppe mot Boliden... Fast dit kommer jag väl inte utan fläkt, så Umeälven kanske duger. Ett litet hopp från Kolbäcksbron bara... Sådetså.

Är det något annat nu, eller räcker det med otur? Jag lovar klimatgudarna att inte köra mer bil i onödan, sälja skrället och cykla resten av mitt liv? Blir det bra då?

Kommentarer

Postat av: Andrea

Publicerad 2008-10-21 19:05:41

detta är snart komiskt.... ;-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-10-25 06:53:33

Lilla vannen! Stackars dig! Salj skrallet o investera i en Ford Taurus! Eller man kanske kan locka med en Wonkavator? Tyvarr har den ju gatt hadan, men du minns kanske hur roligt det var nar bromsarna tog slut? Haha o nar Kelly skulle kora ner den till Bob och en hjulet akte av pa motorvagen, eller forlat motortrafikleden... You don't see that every day.. Men du kan ju gladja dig med att du iallafall har semestern att se framemot! Vi ska ju byta bostad och flytta hela tre hus nerfor gatan. Alltsa vi ska ju flytta till ett hus som ligger nerfor gatan och inte flytta dessa husen.. Komplicerat..

Postat av: Annie

Publicerad 2008-10-28 17:39:01

Stackare... Håller visserligen med om att det börjar bli lite komiskt, men jag tycker ändå synd om dig! Bilar är bra när dom funkar, men inte annars!! POK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela