dannie

Sådetså.

och oturen fortsätter...

Publicerad 2008-11-04 17:18:11 i Babbel,

Idag på väg mellan bestånden kändes det väldigt halkigt och högljutt i bilen. Hmm, tänkte jag och körde lite till, men efter 100 meter gick det inte längre. Stanna, gå ut, punka på bakdäcket. Jahaja, just my luck.... Fram med domkraftern, hissa upp bilen, fick av däcket. Sen tänkte jag en snabb tanke om hur dumt det skulle vara om det var punka på reservdäcket också, hehe. Då hade det blivit klurigt då. Fram med reservdäcket och vad var det på det??? Trummvirvel... PUNKA. Tjihoo, varför denna ständiga otur med bilar? Fick ringa Simon som hämtade ett däck på Bilbolaget och körde de 6 milen ut till mig i obygden medan jag satt i bilen och löste Svensk Damtidnings korsord.

Jag tänker om och om igen: Tre dagar kvar på jobbet här, sen ska jag köra så lite bil som möjligt. Ajten ska säljas till någon meckunnig alternativt skrotas och jag ska cykla eller åka buss resten av mitt liv. Sådetså. Klart slut.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2008-11-05 22:15:30

Modigt av dig att erkänna att du hade med Svensk Damtidning...jag visste inte att dom hade korsord, bara massa fina skvallerbilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela