dannie

Sådetså.

Lådresan

Publicerad 2008-11-30 21:48:59 i Babbel,

Den sista resan jag och AJTen gjorde tillsammans var till det fantastiska varuhuset Jula för att inhandla en gästsäng åt min hustomte och andra övernattningsgäster. Sen visade sig att kvaliteten på Julas extrasäng inte uppfyllde den höga standarden som Tekoppen kräver. Så i helgen skulle extrasängen återlämnas, men nu när AJTen inte ingår i min familj längre fick den stora lådan färdas på annat sätt. Som tur var hade jag bästaste Andréan på besök som kunde assistera under det som nu kallas för lådresan. Bildbevis följer:


Nilsson står och väntar med lådan.


Andersson fular sig på bussen. Vi valde dessutom att åka buss på lördag förmiddag helgen efter löning. Smart... Vi hade funderingar på att ställa upp sängen på Vasaplan och vila oss lite innan nästa buss, men vi bangade.


Assistenten visar musklerna.


Äntligen framme!

Och slutet på denna rörande saga:

Pengarna tillbaka, kom senare att spenderas på Frasses och Schlagerbaren.

Kommentarer

Postat av: Andrea

Publicerad 2008-11-30 22:49:44

vad tjusigt det blev! ler Bra gjort av oss tyckte jag, bästaste belöningen på frasses sen ;-). Tack för en kalashelg!!!

Postat av: Helena

Publicerad 2008-12-01 10:55:56

Ser ut som om ni har varit ute på världens äventyr!

Postat av: Cicci

Publicerad 2008-12-01 22:18:33

Hahaha! Men vad synd att ni inte fällde upp sängen och vilade er lite, det hade spejsat till lådresan ytterligare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela