dannie

Sådetså.

Bärsäsongen har börjat

Publicerad 2008-07-26 11:39:26 i Babbel,

Lite uppdatering från den senaste veckan. Tilbaka till jobbet med brak. Min jobbarkompis R tyckte att det var lagom att börja jobba klockan sex och eftersom vrålåket fortfarande är på verkstan så var det bara att hänga på. Tisdag var tillägnad skitskogar medan onsdag bjöd på lite mer njutning för skogsögonen. Jag fick även tillfälle att besöka metropolen Norsjö och passade på att prata lite med lokalbefolkningen. Eller rättare sagt så pratade det lokala fyllot utan näsben med mig. Needless to say förstod jag i princip inget av det han sa. Nicka och le helt enkelt.

Bärplockarna har också börjat invadera Lappland. Alla i minibussar och iklädda varselkläder. Funderade på att upplysa det muntra gänget om att jakten börjar först om någon månad eller så, men dom var så fina alla i orange. Jag bestämde mig dock för att konkurrera lite med dem och plockade en liter blåbär och fem hjortron. Inte liter alltså utan fem stycken bär.

Vekckan har också bjudit på lite djursightnings. En dag stod jag tio meter från en stor ren. Eftersom jag aldrig har på mig mina glasögon på mig i skogen så fick jag stirra lite innan jag insåg vad det var. Men jag och Rudy stod och tittade på varandra en stund innan han/hon lunkade vidare. Sen sågs resten av familjen ren från bilens trygga famn, en liten älgfamilj med mamma och tvillingbarnen samt en mosad orm på vägen (just the way I like them). Och förstås en miljon mygg, flugor och bromsar, men dom ser jag ju varje vecka. Jag och R såg även en hel renperuk liggandes på vägen, mycket mystiskt.

Nu ska jag ta mig en sväng på gula faran ner till stan. Tidningen påstod att det var världens rea fortfarande, så jag får se vad de har att erbjuda min tunna plånbok. Tjipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela