dannie

Sådetså.

Shit

Publicerad 2008-08-11 16:58:12 i Babbel,

var tog sommaren vägen? Semestern var ju najs, mestadels av tiden, men under de veckor jag har jobbat har det varit sommar i ungefär två. Nu är det gråväder och 14 grader varmt. Alla ska nu börja jobba eller börja skolan igen, vilket betyder att sommaren nu är slut. Jag får dock jobba vidare på mitt sommarjobb i två månader till, så jag kan låtsas lite. Tar på mig lite mer kläder och låtsas att det är varmt i luften och inte bara innanför yllet.

Nåväl, helgen var najs. Liten shoppingrunda i Lund med Elsa på fredagen. Efter en tur på Gleerups blev vi riktigt sugna på bakelser och gick för att leta kondis, eller kondiri som Elsa sa, men det gick inte att finna. Jag var helt säker på att det har legat ett nära Grand, men det var borta tyvärr. Så vi gick på ett mysigt fik på Brytaregränd istället och fick sockerbehovet stillat i form av kladdkaka till E och muffins till D samt en hallonsoda att dela på. Bild kommer när jag hittat kamerasladden som nog ligger i Lycksele. På lördagen drog mamma och pappa till kalasförberedelser i Tygelsjö och jag låg hemma på barnkammaren och kollade OL (för så heter det, sådetså!). Då ringde söta lilla Klara och undrade om jag ville med och se Kung Fu Pandan (som hon kallade den) och sälvklart ville jag. Så Daniel, Elsa och Klara drog till Trelleholla och den söta lilla bion där. Innan filmen fick barnen (alla fyra) handla godis och de yngre fick tillåtelse att plocka till sig 20 bitar. Det slutade med 1,4 kilo lösgodis, delat på fyra personer. Needless to say mådde ingen av oss särskilt toppen när vi lämnade hollan. Mitt godislöfte hade tagit semester, var ju i annat landskap.

På söndagen skulle farmor firas med pompa och ståt. Klockan ett skulle jag hämta damen i hennes residens, men som den tidsoptimist jag är var jag lite sent på det. En minut över ett ringer tanten och blir förvånad över att jag fortfarande är hemma. Hmm. Jaja, vi hann i god tid. Sen vid två började massorna att välla in, jag kände igen en bråkdel av festdeltagarna. Men jag fick prata lite med mina kusiner och min mormor och farmor var nöjd med festen. Sen imorse tog jag morgonplanet hem och nu sitter jag här och rullar tummarna. Borde hoppa på cykeln och cykla till Ålidhem och handla lite, halv nio går liften till Lycksele. Men jag kollar lite mer sport, sen så. Fyra månader kvar till Maui förresten, tjihoo!

Tjipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela