dannie

Sådetså.

Och nu då?

Publicerad 2008-04-16 22:39:54 i Allmänt,

Jag hade min sista föreläsning igår, lite sorgligt. Som ett fint avslut hade vi den i samma sal som vi började i för nästan fem år sen. Så på rasten stod vi utanför och mindes tillbaka till augustidagen 2003, kändes som igår nästan. Men idag har varit en bra dag. Först skrev jag mer än heälften av frågorna på hemtentan, sen var det gratisfika på bibblan och mitt i kön ringde min chef och ville erbjuda mig lite mer jobb hos den statliga skogsägaren. Så det blir jobb i Lycksele under sommaren och halva hösten, och sen blir det kontorråtta av mig efter det i metropolen Vindeln. Och sen som grädde på moset fick jag tillbaka eländet, och det var inte så mycket att rätta. Jag ser ljuset! Jag ska ta examen, hjälp... Finns det nån handboken om livet efter högskolan? Ahh...

Och angående sådetså, funderar att byta min underskrift där längst upp till sådetså. Sådetså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela