dannie

Sådetså.

Ormsommar

Publicerad 2007-07-29 18:22:36 i Allmänt,

Snart är del 2 av sommarlovet även över. En eller två veckor kvar av jobbet, ska bli grymt skönt när det är över. Tråligt som tusan är det 99% av tiden. Den sista procenten är ren skräck när jag ungefär en gång om dagen stöter på antingen en huggorm eller snok. I onsdags var jag övertygad om att den beige-bruna lilla reptilen skulle äta upp mig. Har försökt intala mig att en huggorm knappt ens kan få in min lilltå i gapet, men de är ändå läskiga och jag skriker och håller på att pinka i brallan varje gång jag stöter på en. Jobbet för övrigt består av att gå kilometer efter kilometer i kraftledningsgator. Oftast är de röjda precis som de ska och det är bara att traska på. Har man otur så får man vada igenom gräs eller ormbunkar upp till armhålorna eller leta icke-existerande patrullstig i tre kilometer. Fast i veckan hade J som jag jobbar med världens otur. Vi går varanann sträcka och parkerar bilen där emellan. Hon kunde se vägen och tänkte ta en grusväg sista biten. Men eftersom hennes GPS lagt av slutade lilla genvägen med att hon kom ut i kraftledningsgatan sju stolpar tidigare, vilket innebär ungefär två kilometer. Jaja, det är jobbet det.

För övrigt är det ganska dött. Jag letar lägenhet för fullt, är bostadslös för närvarande. Men min väntetid hos Bostaden är inte den längsta så det enda jag blir erbjuden är dyra ettor som kostar mer än halva mitt studielån. Men men, får sova hemma hos N så länge när jag kommer tillbaka till Norrland. Vi har inte träffats på ett tag, båda har jobbat. Ska dröja ytterliggare tre veckor tills jag får träffa honom igen, men det ska nog gå bra. Får ta igen det när vi är tillbaka i Norrland båda två.

Nä, nu är det dags att packa ihop bilen igen för att imorrn tidigt dra norrut igen. Tillbaka till stolparna, enarna och ormarna. Tjipp och hej!

D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela