dannie

Sådetså.

Ett år senare...

Publicerad 2006-11-09 12:41:23 i Allmänt,

Satt och hade bibliotekskunskap innan och det är inte allt för spännande så jag läste mina gamla blogginlägg och beslöt mig för att än en gång uppdatera en lista med frågor som jag skrev för ett år sen. So, here it goes...


- varför jag inte kan få studiemedlet att räcka hela månaden? Hösten är faktiskt fördelaktig, något svårare på våren
- varför jag inte kan äta upp en hel ost innan den möglar? Har skaffat ät-hjälp
- när jag kommer att laga mina bromsar? Cykla på vintern är farligt, även om man har bromsar
- varför det aldrig händer mig? Nu kanske det har gjort det...
- om sittningen kommer att bli kul imorrn? Imorrn är det fredag och ingen sittning, och inte heller någon sittning i sikte
- vad jag ska få i julklapp? Den närmar sig med stormsteg, julen alltså
- varför mitt rum alltid är rörigt trots att jag städar ganska ofta? För att jag är en oorganiserad person utan behov av att förvara mina kläder och saker på sin rätta plats.
- varför markläratentor alltid går åt pipan? Nu har lövskogskursen tagit marklärans plats
- var mina strumpeparen tar vägen? Fortfarande ett mysterium
- var mina vinterkängor är? Hemma, med hål i så jag har köpt nya
- om jag kommer på nått bra till min Studiumessä? Jupp, och grymt bra blev den if i do say so myself
- om mitt liv kommer att se annorlunda ut om ett år? Ja, lite
- när snön kommer? Den är här redan, dock ganska isig
- om jag kommer att vara bra på att åka skridskor om tre månader? Nä, men i vinter ska jag öva dessto mera
- om Jessie kommer hem till sommaren? Det gjorde hon inte. Men troligtvis till jul
- hur lång tid det kommer att ta? I väntan på vadå?
- när pumpapajen kommer att bli dålig? Jag letar faktiskt efter receptet på den, undrar var det tog vägen?
- varför mitt tangentbord är så snuskigt? Ser inte charmen med att städa med tops.
- om nån läser min blog? Ja, det verkar inte bättre

Kanske ska jag komma på några nya frågor...

- Kommer jag någonsin få tillbaka min pluggdiciplin?
- Kommer jag att komma på ett bra ämne till mitt exjobb?
- hur många förkylningar kommer jag att uppleva innan vintern är slut?
- var är kläderna som jag saknar?
- kommer jag att köpa en ny vinterjacka eller slita på min gore tex ännu en vinter och bli tvungen att köpa en ny sådan också?

Så, nu har jag listat vissa av mina i-landsproblem, trevligt värre. Nu ska jag gå på det lilla kontoret innan jag gör något annat. Puss och sånt!

Dannie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela