dannie

Sådetså.

Hemma igen!

Publicerad 2006-05-07 12:48:55 i Allmänt,

Efter nästan två veckors levande i en ryggsäck är det skönt att vara hemma igen. Lägenheten stod kvar och det var tro det eller ej vår i Umeå! Resan var kul, vi kollade på skog i Tjeckien och Bayern och träffade allt möjligt skogsfolk.
Bob the builders?
Här är jag och Maria på sågverk. Man fick ha snygga utstyrlsar på sig så man inte blev nermald till pappersmassa, då får dom röda tidningar i Norge.
Paradislunch
Har inte riktigt kommit på hur man vänder bilderna, så man får vända på åskådaren istället. Här rä vi i Prag och käkar lunch på vår shoppingrunda. Fast efter denna så blev det inte så mycket mer shopping för det började tokregna. Så vi åkte hem istället till vårt hippa hotel på landsbygden och drack billig öl.
Till tops
Här är vi på bergsbestigning, dumt att jag har så taskig kondis. Men jag kom upp så småningom och utsikten var häftig. Döda granar runt hela berget, lite coolt faktiskt. Om man undrar varför vi är så lättklädda i snön så var det ganska varmt på väg upp. Men väl uppe på toppen blåste det och regnade lite så det blev till att klä på sig igen. Denna bilden är tagen i Bayerishe Wald (?), en jättefin nationalpark på gränsen till Tjeckien. Jag ville ta med den hem...
Brasa
Han som står bakom brasan är vår busschaffis. Han bjöd givmilt både på öl och motorolja så att vår lilla mysstund runt brasan blev så bra som möjligt.

Nu ska jag gå och sortera mitt jätteberg av tvätt. Sen ska jag leta reda på nyckeln till vårt förråd så jag kan ta fram sommarkläder, för det är det dags för, sådetså!

Hejsvejs!

Kommentarer

Postat av: beth

Publicerad 2006-05-07 13:26:31

oooh... va fint maj-britt. ja vill osså åka på semestor. de e sveårt att skriva po skånska. Poss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela