dannie

Sådetså.

Dagens "är det för mycket begärt"

Publicerad 2012-01-23 16:29:28 i Babbel,

Är det för mycket begärt att man plockar upp efter sitt djur? Och med djur talar vi idag inte om hundar utan om hästar. I vår nya by är det mycket hästar, dagligen ser jag väl 10-10 passera utanför fönstret, och det är ju trevligt. Självklart begär jag inte att de ska plocka upp efter krakarna när de passar på att baja på vägen, det får väl gå an. Men om de går in på vår lilla uppfart och skiter kan väl ryttaren slå ett getöga när de lämnar uppfarten för att se att hästapållen inte lämnat något spår efter sig. Det är ingen väg vi har från huset till stora vägen, utan en kanske 10 meter lång uppfart. Och snöskyfflar och andra likvärdiga verktyg står fullt synliga i carporten.

Nåja, nu fick jag gnälla lite. Fantiserade ihop flertalet arga plakat att sätta upp vid vägen medan jag hackade loss det frusna, men fullt doftande, kakorna från uppfarten. Och hämnd känns inte riktigt aktuellt då det är så många hästar som passerar här. Övervakning kanske?

Kommentarer

Postat av: betsy

Publicerad 2012-01-23 22:07:06

gräv ner en rörelsedetektor som känner av hästars tyngd och se till att den börjar tjuta lite varje gång de kommer för nära...



eller är det djurplågeri kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela