dannie

Sådetså.

Clässic

Publicerad 2009-08-14 16:16:24 i Babbel,

I helgen gick det av stapeln, Fjällräven Classic. Jag och Linda bestämde oss förra påsken att vi skulle göra det och under väntetiden hängde Beth också med på äventyret. Här är bildbevisen:


Vi tog med lite mat. Man får ju inte svälta i fjällvärlden.


Jag och Beth hade köpt outfits värda vårt lagnamn, Fjällprinsessorna. Linda surade först men sedan sa vi att kjolen matchade hennes frisyr bra så då blev hon glad.


Innan start, snyggast i startfållan.


Första check point, Keb.


Mat. Snabbmakaroner, tomatsoppa och marsvinspellets. Eller makaroner och köttfärssås som Blå Band kallar det.

Check point två, Singi


Check point 3, Sälka. Denna gången Linda som modell.


Fjällhundar på Sälka.


Uppe på Tjätkapasset, halvvägs till Abisko. Rena bergsbestigningen, tog säkert en kvart att gå längst upp.


Check point Tjätka. Här var det kallt, därav de pösiga leggingsarna.


Alesjaure. Jag ser ut som Toker, är lite sliten och skavd efter vandringen över stenfälten. Alla sessor med på samma bild, en glad tysk tog bilden.


De siamesiska tvillingarna lagar lite banan och curry. Betto styr vispen och Danno styr gasen.


Tredje morgonen tittade nittiotalet förbi i ett fuktigt tält.


Soligt när vi pausade innan Keron.


Sista kontrollen innan Abiskojaure. Bara två mil kvar.


När det började regna började vi springa. Eller gå väldigt fort och vid halv nio såg vi järnvägsbron som betydde att vi var nära målet. På med kjolarna för the grand finale!


Yeah, tre prinsessor i mål efter 83 och en halv timme. Glada applåder från åskådarna när vi kom in på upploppet. Så det blev en silvermedalj trots att vi satsat på brons. Yeah för oss. Som ni ser är jag lite lortig på benen, så blir det efter fyra timmar i regn utan regnbyxor.

Puh, min jobbdator är inte så snabb så detta har tagit sin lilla tid. Tur att jag har lite dödtid när jag väntar på att kartorna ska sparas. Stay tuned för hur det såg ut efteråt.

Kommentarer

Postat av: beth

Publicerad 2009-08-14 17:49:01

gud vad duktiga vi var!!!!

Postat av: Isabel

Publicerad 2009-08-14 19:44:56

FANTASTISKT! Ni var både snygga och såg starka ut hela vägen.

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-08-15 07:40:23

Jag ar sa stolt over er alla tre! Det ser inte ut som om det var jobbigt alls! Eller sa ar det bara ni som ar sa duktiga pa att kamouflera smarta, haha! Grattis! Vi ses snart! Puss o kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela