dannie

Sådetså.

Min helg

Publicerad 2008-08-24 17:45:10 i Babbel,

har varit kanonbra. Satt på kontoret i torsdags och rullade tummarna när Fridan ringde och undrade om jag skulle komma till Ö-vik i helgen. Hade visst skickat ett luddigt mess i fredags om att jag skulle dit i helgen. Så efter att Lina erbjudit sig att ta med mig på sin resa söderut på fredagen beslutade jag mig för att anta erbjudandet om lite Fridolinus-bus. Hemåkning till Umeå i torsdags med Lina, snabbtvättning på fredagen så åkte den blå räserbilen söderut. 

Fredagskvällen bjöd på indisk middag, vin-, ost- och matshopping och senare ost- och vinkväll med Fridas buddy. Tiil saken hörde att Fridas kompis körde så det var bara jag och Frida som drack, och som vanligt var vi bra på det. Klockan ett hade vi druckit två vinare, en öl och varsin drink, då var det dags att gå och lägga sig. Lördagens aktiviteter innebar loppising på hög nivå. Vi åkte till tre olika loppisar och jag inhandlade en sil till min Kockumssamling och på sista loppisen, Saltmagasinet, hittades världens snyggaste keramiktavla, bild nedan...


Det är min nya drömprins, Bengt-Arne. Han är inte bara snygg utan även trogen och ärlig.

Fortsättning på helgåtergivningen. På lördagskvällen åkte jag och Fridolinus ut till hennes föräldrar och åt grillmat och jag fick plocka så mycket svarta vinbär jag ville. I mitt huvud plockade jag buskarna rena, men mitt tålamod räckte bara till någon liter. Men lite saft blir det nog. får kanske spä ut det med blåbär. Sen på kvällen åkte vi lite båt med Daniel, det var trevligt. En av troligtvis de sista sommarkvällarna så det gällde att passa på. Vi fiskade lite också, men med min vanliga fiskelycka fick vi ingen fisk.

Nu ska jag snart packa ihop mina pinaler och fara till Lycksele. Börjar bli less på detta flängadet, men om mindre än två månader är det slut. Då behöver jag bara flänga till Vindeln varje dag, kul det med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela