dannie

Sådetså.

Tisdagsutmaning: EFIT, eller kanske NEFIT

Publicerad 2011-03-15 22:14:00 i Babbel,

Veckans utmaning var att köra en EFIT, alltså ett foto i timmen. Men som vanligt när jag försöker så blir det NEFIT, det vill säga nästan ett foto i timmen.


Vaknade vid 0630, inte en tanke på utamningen. Kom på det 07.31, på väg till jobbet med E.


09.00 pillar med kartor, funderar om det inte är fika snart. Och vips så kom L och sa att det var dags.


12.17 har varit på möte hela förmiddagen, därav bildbristen. Tänkte kompensera med lite extrabilder. Kollar på snöbergen utanför fönstret.


12.18. Dagens lunch, chokladpudding. Skumt? Jag vet. Kollar hur det går för Liw och hennes EFIT.


13.36 nätet funkar dåligt så jag får flytta till en ny plats och med det ny utsikt. Spännande?



14.02 P bjuder på födelsedagsfika. Ja, vi är födelsedagskompisar. P valde att bjuda på hemgravad lax och rökt älgkalvsstek, mumma.


16.06 jag börjar bli sugen på att fara hem medans bananen jobbar på att bli brunare.


17.17 On the road again. Så här spenderar jag en och en halv timme per arbetsdag, fram och tillbaka till Vindeln. Tur att jag har ett fint samåkningsgäng, då blir det lite roligare.


18.16 inleder födelsedagsbaket med att göra tryffel.


19.09 håller koll på kakan genom Umeås skitigaste ungslucka.


20.04 Första svängen cupcakes är klara. Undra om jobbarkompisarna blir glada imorrn? Kompletteras då med rosa frosting.


21.15 Ligger mörbultad efter bakandet på soffan och kollar på repriser på datorn. Har inte ens orkat ta av mormors förkläde.


22.12 Kollar på tv och skriver detta inlägget. Troligtvis mitt sista som 28-åring. Imorrn är det bara ett år till 30, ojoj.

Nästa gång ska jag banne mig lyckas med ett foto i timmen. Bara det är på helgen så. Hej svejs!

Kommentarer

Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Publicerad 2011-03-15 22:55:41

Okej, vi lägger det på helgen nästa gång. Lovar!



Men du, det där med att du bakar är ju lite frestande. Om Vi har en bra eftermiddag så kanske kanske jag och Maitan kommer förbi om vi får.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela