dannie

Sådetså.

Helgen

Publicerad 2011-03-13 21:37:05 i Babbel,

har som vanligt varit världens bästa helg. Det är ett återkommande event, inträffar ungefär en gång i veckan här på Skogsbrynet. I fredags var vi på bio, såg Adjumstment Bureau, den fick 2,5 D av 5. Sista halvpoängen fick den för Matt Damon är ju lite ögongodis.

I lördags gick D med på att åka på loppis. Så först for vi till Anumark till en ny loppis som var finfin. Två tavlor införskaffades. Nästa stopp blev Degersjö. Mycket grejor men gubben hade lite överdrivna priser. Jag skyller på Antikrundan. Men en plåtburk kan man ju alltid köpa. Dom hade även en Kobra, men med tanke på andra priser han föreslog vågade jag inte ens fråga vad den röda ormen skulle kosta. Kanske skulle falla omkull och det fanns en hel del vassa och rostiga föremål i markhöjd. Vi hann även med ett besök på Ersboda där vi bjöd på bulle och kakor och bjöds på chokladbollar. Och, vi kollade på Mello men vår favvo vann inte. Men jag fick en idolbild till mobilen, så det är väl okej då.

Idag har vi varit hustomtar och borrat upp IKEA-inköp (D) och jag har pratat snällt med vresiga symaskinen som sytt lite på gardiner. När sytråden tog slut fick jag och lådan åka till Ersboda och köpa ny. I solskenet insåg jag att lådan var Umeås skitigaste bil så den fick åka i biltvätten. Men tro nu inte att detta var dagens höjdpunkt, nä för det var söndagsmiddag på Teg. Fisk och sen glass och O'hoj till efterrätt, mumma. Och lite kurragömma på det, det har varit världens bästa helg. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela