dannie

Sådetså.

Husmodern igen

Publicerad 2011-02-20 17:32:18 i Babbel,

Då frysen fylldes till en tredjedel av allehanda bär behövdes det göras ett ryck. Husmorden vaknade till liv, pannor och saftställning letades fram och här kommer bildbevisen.




Väntan på lingondrickan.




En av de fina sakerna med att bo där vi gör är att vi har en matkällare. Där i har varje lägenhet ett förråd med hyllor och en låda att ha potatis i. En lapp vid ingången uppmanar de boende att se upp med jord då man släpar sin potatissäck till källaren. I vårt förråd är det urtjusiga hyllpapper. Vissa förvarar bokföringen här, andra stora ostar. Vi har syltburkarna här, både fyllda och tomma.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-20 22:17:26

får hålla med isabel från föregående blogginlägg: ibland önskar man att man var ihop med dig! Kommer du inte på nåt annat så kan detta definitivt räknas som något handmade! mmmums!

Postat av: Mona Andersson

Publicerad 2011-02-21 11:55:35

Hemmalagat är alltid bäst! Tur att husmor är på banan igen. Ha det gott bägge två.

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-02-21 22:09:08

Vuxenpoäng i överflöd! Fast jag stickar på min femte mössa nu så jag borde väl egentligen också få lite poäng...

Puss o kram!

Postat av: Helenan

Publicerad 2011-02-21 23:30:19

min signatur försvann... det är iaf jag som är skyldig till första kommentaren...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela