dannie

Sådetså.

Två nyanser av gult, eller bilder från gårdagen

Publicerad 2010-03-23 11:44:10 i Babbel,


Hemmadag = dag då man kan ha omatchande strumpor. Fast dom är båda gula. Intressant.


Mannen bakom gardinen hade visst onormalt långa ben så virkgurun, även känd som ortoped, kortade av eländena lite. Snart är mannen klar och kan visas i sin helhet. Fast först efter att han levererats till sin blivande ägare.


Till lunch åt jag lite god avocado. Kärnan var sjukt liten, mycket märkligt. Men den var god. Det var allt från gårdagen. Saker att se framemot:

- Hemavan i helgen med Eva och kompanjoner. Nice, fast det ska bli molnigt.
- Åka till Skåne om en vecka. Krama familj, träffa vänner och annat skoj.

Saker som jag är lite spänd på:

- Åka till bikupan efter jobbet och se om bokhyllan är kvar. Det är inte vilken bokhylla som helst utan bokhyllan med stort B. Väldigt snygg, billig och skulle göra min lägenhet MYCKET trevligare. Hoppas, hoppas, hoppas. Jag såg den sent i lördags eftermiddags just innan affären stängde. Och den har inte haft öppet sedan dess, utan öppnar idag klockan tolv. Om jag kommer vid fem så borde den väl vara kvar. Hoppas, hoppas, hoppas att ingen annan insett snyggheten i den. Och ja, den är så speciell att jag gett mig själv lov att köpa den trots köpstoppet. För att jag är chef. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela