dannie

Sådetså.

Påse av påsar

Publicerad 2010-03-07 11:04:08 i Babbel,

Jag hittade för ett tag sedan ett tips om att virka av plastpåsar. Så häromdagen gjorde jag slag i saken och slaktade större delar av min plastpåsesamling. Så här ser remsorna ut:



Cirka två-tre cm breda. Ett tips är att klippa bredare remsor om påsen är tunn och smalare om påsen är tjock. För en sort har jag tagit dubbla remsor för påsen var så tunn (men snygg så den var tvungen att vara med). Klipp bort handtag och annat som gör påsen tjockare. Det går åt mååånga påsar, har fått beställa fler från mamma och pappa.



Här är alla mina remsor och början på virkningen.



En remsa virkas in ganska fort så jag sammanfogat bitarna med lite tejp. Bäst blir det om man rullar ihop ändarna för då syns skarven inte så mycket i virkningen. Eftersom jag gillar färg tycker jag det är roligast med färgglada påsar, men de vita är en bra bas. Så här ser påsen ut hitintills:



Jag har försökt att virka in samma påse på samma plats så det blir lite mönster. Allt är virkat i fastmaskor med en 7 mm nål. Resultatet kommer väl om ett tag, hade tänkt att den ska bli liite större. Något mönster har jag inte, jag började med en kedja löpmaskor och sen har jag virkat runt runt, först med ökningar i hörnen tills jag fick den storlek på basen jag ville ha, sen bara virka runt runt runt. Good luck!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-07 14:30:52

Svårt att få tag i råvara när man har köpstopp?

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-03-07 20:40:30

Varst vad du var flitig da! Borja nu virka saker till min bebis!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-09 10:26:25

Jag har sorterat ut lite färglatt i mammas påsarkiv. Kommer nog snart.

Postat av: Isabel

Publicerad 2010-03-18 12:43:24

Har någon adress? Jag kan bidra lite. Om du fortsätter lägga upp bilder på underverket vill säga! (=

Postat av: Anna Malou

Publicerad 2010-04-09 12:48:59

Coolt, ska prövas, jag har ett gigantiskt påsförråd under bänken trots att jag har haft påsköp stopp i några veckor nu... måste skaffa en 7 mm virknål bara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela