dannie

Sådetså.

Hemslöjdsproblematik

Publicerad 2010-04-16 20:11:12 i Babbel,



Detta är mina gamla favvobyxor. Röda manchester, mmmumma. Tyvärr har det gått samma öde till mötes som många av mina andra byxor, det vill säga hål i grenen. Så därför tänkte jag sy om dem till en väska. Nu är frågan hur jag ska göra. Alternativ ett är att klippa så stora bitar som möjligt och sy ihop. Alternativ två är att klippa rutor och sy ihop lite som ett lapptäcke. Jag tänker att det kan bli lite coolt, kanske vrida på bitarna så att ränderna går på olika håll. Vad tycks?

Kommentarer

Postat av: Linda Andersson

Publicerad 2010-04-16 22:50:15

I en Barbietidning fanns tipset att ta nedersta delen på benet och sy ihop längst ner, någon kant upptill och ett band. Men det blir ju bara en aftonväska. Hur stor ska den vara? Dragkedja upptill och ihopsydd lite längre ner (du får ta in den lite) så behåller du byxkänslan. Annars lapptäcke. Varför inte snurrorna? Väldigt enkelt om man klipper bitarna exakt lika breda och då får du effekten med manchesterränder på olika håll. Finns bra böcker på biblioteket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela