dannie

Sådetså.

Helg igen

Publicerad 2008-10-17 14:45:07 i Babbel,

Kom hem till Umeå igårkväll efter en jobbvecka med prao-Ylva som sällskap. Fast hon ville inte kalla sig prao, men jag och Magnus tyckte det var kul så prao fick hon vara. Jaja, kom hem, duschade, försökte mig på en kamning som gick åt skogen och sen la jag mig i sängen och kollade på teve. Vaknade klockan två av att teven var på ljudlös och jag fullt påklädd. Det var bara att stappla upp, ta på sig pjamas och borsta gaddarna. Sen vaknade jag imorse när ljuset (inte solen, det vore att överdriva i regntunga Ume) sken in i min persiennlösa lägenhet och tog på mig vargglasögonen. Nästa gång jag vaknade var klockan tjugo i tolv. Hoppsan, så länge har jag inte sovit på väääldigt länge. Känner mig verkligen utvilad nu. Har massor att göra i helgen, men det gör sig nog bättre att berätta i resumé form om det, men här kommer en kort lista så jag kommer ihåg vad som ska göras.

- Byta till vinterdäck, halkan igår morse mellan Lycksele och Boliden gjorde mig och sommardäcken lite skraja. Magnus har lovat att assistera om jag inte fixar det själv. Trevligt med hjälpsamma jobbkompisar.
- Bjuda töserna på middag ikväll. Vin, skitsnack och spel står på schemat. Maja har lämnat återbud, vad har Värmland att erbjuda som en kall och regning helg i Ume inte har?
- Sandpappra och måla hyllan som byggdes för två veckor sen, står dock på reservplats i prioordningen.
- Gå på knytis vid Linas vagn imorrn. Tänkte göra en liten CD-skiva med sommarens plågor till henne så hon kan återminnas sommarens skogsäventyr när hon är på andra sidan jorden i vinter.
- Tvätta, som vanligt.
- Och slutligen, slappa på söndag.

Ajten (dvs bilen) har fått tid hos bilbesiktningen, ska bli spännande att se om den går igenom. Har nog lite att fixa först, mest småsaker som verkar komplicerade, men jag har en och en halv månad på mig så det ska nog lösas. Nu måste jag ta på mig lite paltor och skriva inköpslista till kvällen och sen hämta Fridolinus vid bussen. See you later alligator. Sådetså!

ps. jag gillar kommentarer, så keep 'em coming!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-10-19 09:52:39

Horru fyllot! Skarp dig nu!! Fa samman din skit! Om du nu oversatter till engelskan sa framgar meddelandet lite battre! Later sa det ar tivolivat uppe i norr! Har handlar det mest om att surfa for tillfallet.. Hoppas du tranar duktigt for det ar vad vi ska syssla med nar du kommer! det och laskiga grottor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela