dannie

Sådetså.

och det här med torka

Publicerad 2008-05-13 22:22:22 i Allmänt,

får jag väl skylla på en tid av något som kan liknas vid liv i Skåne. Våren i Skåne var något som jag inte visste att jag saknade, så det var najs att få se lite raps och bara ben i tre veckor. Grönbetet kan sammanfattas i följande punkter:

- Tågresa med syster och tre galna barn. Den sena kvällen skulle spenderas med bra film, men endast fodralet följde med på resan, så istället spånades det om Clässic 2009.
- Lite pill med ex-jobb
- Praktik hos skogsmänniskor i metropolen Höör
- Valborg i Lund hos grabbarna grus. En lägenhet värd ett ton avund, en galen taxichaffis och en miljon människor i en park.
- Representationsbesök hos både farmor och mormor.
- Inventering av snygga ting som jag vill ha från sommarstugan.
- Biodejt med bästaste Helenan.
- After-work/plugg med prinsessan på St Getrud. Resulterade i en eftermiddagsfylla och en slökväll med ett väldigt tidigt Bevvan-avsnitt.
- En lovely helg i skogen med några av mina favoritmänniskor i världen. Planering för framtiden med Lasse, innefattade formulering av frilistor.
- Ett besök hos bästaste Andréan. Grädden på moset var segern i RISK, alltid trevligt.
- 130 mil i bil. Inte den bästa delen av resan.

Så, nu ska jag begrava mig i arbete och tänka på saker som gör mig glad. Som vänner, familj och godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela