dannie

Sådetså.

En liten semester mitt i semestern

Publicerad 2008-12-31 22:41:59 i Babbel,

Jag och storasyster tog oss en liten trip till statens huvudstad, Honolulu. Så tidigt igår morse tog vi den nylagade bilen hela vägen till öns flygplats, satte oss på ett halvtomt plan och flög i soluppgången till Oahu. 25 minuter senare var vi där, under flygresan serverades en snabb kopp kaffe eller ett juicepaket. Väl framme hoppade vi på en buss, åkte till den lokala Kinastan där Jessie blev antastad av en kvinnlig luffare och jag luktade på kinesiska delikatesser. Sen tittade vi på lite lokala sevärdheter, såsom statyer, senaten och ett palats. Staden hade även ett gäng fina träd (jägmästarnörden tittade fram), tyvärr fastnade de inte på bild.

Efter sevärdhetsturen åkte vi till Jessies gamla skola och lekte amerikanska collegekids. Efter att ha hämtat upp Jessies kompis åkte vi till den beryktade stranden vid Waikiki. Där fanns många japaner, tjusiga affärer och en liten remsa sand.

Dagen avslutades med en tur på ett gigantiskt köpcentrum. Sen åkte vi hem med flygplanet igen. Idag är det nyårsafton. Vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll, det återstår att se... Bilder kommer så småningom när jag orkar leta fram sladden och ladda över. Gott nytt år alla där hemma! Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela