dannie

Sådetså.

99 frågor

Publicerad 2007-08-03 11:52:21 i Allmänt,

1. Tre namn jag lyssnar till:
Daniella

Dannie

Honey


2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Mitt hår, oftast


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Min mage


4. Detta är jag rädd för:
Ormar som vill äta upp mig


5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Pussar

Mat

Sovmorgon


6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

Röra ormar
Prata andra dialekter än min hemmagjorda skånska
Sova på rygg


7. Detta tycker jag om att göra:
Mysa

Vara i skogen



8. Detta vill jag göra just nu:
Pussa på N


9. Bästa känslan:

Lediga söndagar i sängen


10. Värsta känslan:

Hur många mullebarn hade jag med mig ut i skogen egentligen?


11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:

Ärlig, gosig

12. Är jag kär just nu?
Jupp, det skulle jag säga


13. Jag vill gifta mig

Jupp, storslaget!


14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Doktorera, föröka, bestämma


15. Min käraste ägodel:
Min dator


16. Något jag vill ha i present:
En bil?


17. Detta har jag på mig just nu:
Jeans-shorts och min braggiga t-shirt


18. Favoritkläder:
Mina gröna baggyshorts som jag tyvärr råkade ha lite sönder igår...


19. Favoritdjur:
Zazza


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
P3-musik


21. Favoritlåtar just nu:
Release me


22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:

Engelska & Svenska C/Teknologi


23. Stjärntecken:
Fisk


24. En bok jag älskar:

White Oleander


25. En film jag älskar:

Det Stora Blå


26. Tv-program jag gillar:

Gilmore, LOST, Project Runway


27. Favoritdoft:

D&G, en blå som jag glömt namnet på


28. Detta äter jag gärna:

Choklad


29. Dricker helst:

Grapefruktjuice


30. Favoritgodis:

Marabou Digestive


31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Maui


32. Färg på mina ögon:

Blåa, oftast


33. Min längd:

174 typ


34. Jag tror på:

Evolutionen

35. Jag spelar:

Theme Hospital


36. Person jag beundrar:

Hmm... Vet inte riktigt...


37. Så här bor jag:

Just nu hemma hos M&P i Svedala i flickrummet. Annars tillfälligt inneboende hos N tills jag hittar en bra lägenhet.


38. Antal döda krukväxter i hemmet:

Förhoppningsvis inga om R varit duktig


39. Det här tänder mig:

Pillow-talk


40. Det här gör mig avtänd:

Långa naglar


41. Favoritfärg:

Mörklila


42. Favoritcitat:

It's not having what you´ve want, it's wanting what you've got


43. En hemlighet jag vet:

Det skulle jag väl inte skriva här. Är för övrigt väldigt dålig på hemlisar...


44. Bästa present jag fått:

Kanske den gula tekannan? Eller The Castle som jag fick av prinsessorna?


45. Senast köpta skiva:

Hmm... Ska fundera lite... Kommer inte ihåg... Funderar på att köpa The Ark däremot


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Håret igen...


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Det som putar ut...


48. Udda förmåga/egenskap:

Tårna är lite konstiga.


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

En fisk tror jag


50. Vad lyssnar du på just nu?

Reklam för Monster Jam


51. Vad har du gjort/ska du göra idag?

Sova lite, gå på simskola med K&E, leka med E


52. Var är dina föräldrar födda?

Malmö och Borås tror jag


53. Vad är det senaste du installerade på datorn?

D är min webmaster så det är han som sköter sånt...


54. Vilken är din favoritrestaurang?

Ingen speciell tror jag... Frasses?


55. När badade du i en pool senast?
I juni kanske?


56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Jupp, spelade tant Sofia i Kamomilla bland annat...


57. Hur många barn vill du ha?

Tre kanske?


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

Skrikmusik som spelas sena kvällar på P3


59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Maybe, det är en stund kvar.


60. Vad har du för TV-kanaler?

Ett gäng, gillar Discovery bäst


61. Har du åkt moped någon gång?

Jo, hade en knallert


62. Har du busringt någon gång?

Ja


63. Har du fått felparkeringsböter?

Ja, tre tror jag


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

No, no, no!


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Maui


66. Har du en egen trädgård?

Nope


67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Den på Aftonbladet, Wulfblablabla heter den inte


68. Kan du alla orden i nationalsången?

Hmm, kanske inte...


69. Badkar eller duschkabin?

Just nu både, i Umeå duschdraperi


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Mermaids!


71. Favoritpizza?

Den där smaskiga från Älvans


72. Chips eller popcorn?

Limechippies!


73. Vilken färg på läppstift använder du?

Rosa gloss


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Ehh... Nej, papper däremot...


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Nope


76. Apelsin- eller äppeljuice?

Äpple, Kiviks årets skörd


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Jessica, pizza i Ronneby


78. Favoritchoklad?

Marabou Digestive igen!


79. När röstade du senast?

I höstas


80. När åt du en hemodlad tomat sist?

Förförra helgen kanske, är inte säker...


81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Jo, tror det, jag har en iaf...


82. Är du bra på matlagning?

Ganska bra tycker jag.


83. Klarar du att tanka själv?

Jo, det gör jag.


84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?

Nope


85. Pepsi eller Coca Cola?

Coca Cola Zero


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Tja, t-shirt med städbolagets logo


87. Vad var det senaste du handlade?

Gifflar och Coca Cola i Huskvarna inatt


88. Har du kräkts offentligt?

Nä, på stranden för många år sen, men det var ingen där så det räknas inte


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna Kärleken?

Hmm... Kärlek får det nog bli i första hand.


90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?

Nja, nä.


91. Har du ringt något betalnummer?

Mmm, melodifestivalen kanske?


92. Kan man vara vän med sitt ex?

Är inte speciellt nära vän numer, men det skulle kanske gå.


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Farfar kanske för jättelängesen


94. Hade du mycket hår som liten bebis?

Tror jag inte, men rött var det


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Babbel. Skulle vilja komma på nått roligt, men icke. Hade ganska länge att jag var utomlands...


96. Vad har du i din väska?

Allt möjligt, ofta massa skräp


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Kollar på teve, borstar tänderna, kramas


98. Vad är du tacksam för idag?

Att jag kom hem helskinnad


99. Var hittade du den här listan?
http://blogg.aftonbladet.se/7148

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela