dannie

Sådetså.

Tre veckor

Publicerad 2006-07-07 18:24:29 i Allmänt,

har jag jobbat i Norrköping idag. Hlet klart en trevlig stad, men jag saknar folk. Känner typ ingen här, så det blir mycket att sitta på rummet och titta på teve när jag är ledig. Tänkte att jag skaulle tokjobba tio timmar om dagen så jag kunde vara ledig flera dagar i sträck, men det går helt enkelt inte. När jag har gjort mina åtta timmar så är jag helt slut. Det tär att klättra i berg, över lågor, över mossar osv. Idag när jag skulle köra till ett bestånd så började det ösregna, ett sådant typiskt sommarregn. Hur härligt som helst, bilen blev ren från allt skit som fastnat. Men sen verakde det som det regnade typ en meter på en minut för vägen blev översvämmad. Så det var bara att backa tillbaka och välja nått annat. Så jag åkte till ett annat bestånd och i bilen funderade jag på om det skulle börja regna igen. Jag känner ju till min tur så jag drog på mig jackan och gick ut, och visst började det regna. Ut på myren (där det fanns massor med hjortron), halvvägs dit spöregnade det verkligen och som grädde på moset kom åskan.... Lite läskigt faktiskt, men jag överlevde.

Man blir lite tokig när man är ute och går i skogen ensam hela dagarna. Första veckan snurrade det så mycket grejor i skallen så jag höll på att bli knasig... Och så går man inne i sina tankar och vips prasslar det till i gräset, shit vad man blir rädd!

Äh, vad jag babblar. Nu vill jag uppmana alla mina vänner att masa sig till Norrköping och underhålla mig! Inte alla på en gång, för då blir det ståplats i min lilla lägenhet... Nu slutar jag babbla och återgår till min tevesoffa!

Puss och hej!

Kommentarer

Postat av: beth

Publicerad 2006-07-11 11:49:32

ja ja... jag kommer väl..... 19:nde kanske? passar det, kan följa med ut i skogen om jag får?

Postat av: Beth

Publicerad 2006-08-10 01:02:14

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,869052,00.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dannie

En skånsk tös i Norrland, jobbar med skog men gillar bäst att vara med bästa sambon och finaste dottern!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela